På språng i Edinburgh...

Är riktigt trött idag, vi har nog varit ute och gått i ca 5 timmar och gjort massa turistiga saker. Ni vet hur japaner springer runt med kamerorna runt halsen och fotar allt och alla vi alla möjliga obetydliga byggnader eller statyer, så har jag känt mig idag.
Vi tog en turistbusstur idag och upplevde nästan hela Edinburgh. Vilken otroligt häftig stad, Edinburgh Castle ligger mitt i staden på en enorm klippa och sedan är staden byggd runt slottet, och en kraftig lutningen neråt och sedan en hög kulle uppåt. och en ytterligare sluttning ner mot havet.
Vi var på en guidad tur under staden idag i gamla gångar och gator som dagens stad har byggts uppe på. Det va en riktigt bra tur och coolt att vara under staden och höra hur dom levde för.
Denna bild och bilden ovan är tagna från Edinburgh överlägset bästa utkiksplats, The Scott monument!
Du går 287 trappsteg (61 m) rakt upp i en spiral trappa som blir smalare och smalare. Värt varenda pund!
Nu är det natt mina vänner!
KRAM!

Kommentarer
Postat av: ulle

hallå tjejen:)häftiga grejer du sett,skulle oxå vilja se denna del:)verkar som du har det jätte bäst.:)vi höres kramar imassor

2011-09-09 @ 16:42:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0