Oj oj oj...

Här händer det grejer vill jag lova. Andra dagen i skolan och vi har redan besökt ett court room... Något speciell upplevelse, jag har svårt att se bortom perukerna. Det ser så löjligt ut!
Sen är det spännande att se att domarna i detta landet har fri rättighet att uttrycka sina personliga åsikter gällande ett rättsfall. Det är inte tillåtet i Sverige, sen visste jag inte heller att man också i England har jury?
Igår kväll var vi iväg och träffa nya människor och med det menar jag tyskar! dom är och asiaterna är överallt. Alla vi har trott sett skadinaviska ut har visat sig vara tyskar. Vi va i en sudentkorridor och jag blev på något sätt mycket tacksam för våran lägenhet, dessutom betalar nästa alla som bor på student accomodation mer än vi gör i månaden.
Sen har vi fått veta att två av våra kurser krockar så nu måste vi välja en ny, vilket skulle vara en lätt match. Ett problem, i princip alla kurser läses över ett helt år och vi är bara här en termin, så varje kurs måste då bli godkänd att läsa på ett halvår, om när den då blivit godkänd måste man se till så att den inte krockar i timetabling!
Så vi får helt enkelt se hur det här går..... Jag har tappat lite ork på administrationen, men det är lika överallt så det är bara att bita ihop och kom igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0