min sambo har anlänt....

Nu har J äntligen anlänt till Newcastle, och hon har redan packat upp! jag ligger lite efter...
Vi har idag varit på skolan och fått vårat welcomepack, men massa! information att läsa igenom.
Jag har gjort min enrolment och när jag fått mitt smartcard, som låter mig komma in i massa byggnader så är jag officellt student vid Northumbria Univeristy i Newcastle :)
Efter allt det här åkte vi vidare till IKEA och shoppade allt vi behöver för att kunna laga mat och just nu sitter vi på ett café med internet. Jag njuter just nu av smoothie tillsammans med J som skriver på sin blogg som en galning.
Vi ska åka och storhandla senare så vi också kan laga mat i våra nya kastruller och stekpannor...
Sista dagarna jag och E var på semester spenderade vi i Glasgow. Det är inte alls lika mycket och se och staden är mer som en stor stad, så vi har mest gått runt på stan och shoppat och strosat. Jag har även kunnat skype hem till familjen, tåra en aning när jag såg underbara Greta! Saknar henne jätte mycket, men det blir säkert bättre efter ett tag men jag kommer nog inte sluta sakna henne.
Nu på lördag börjar vi skolan med en Inductions dag, liknar lite av en introduktion av allt som vi internationella studenter kan tänkas behöva veta, sen på kvällen blir det mingel party, det ser jag fram emot mest! :)
Förhoppningsvis får vi internet den här veckan och då kan jag börja skypa med människor!
Nej nu ska jag återgå till min sambo!
KRAM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0