mysteriet med strumpan....

Jag har ett allvarligt problem med min hund och det är strumpor, framför allt använda strumpor.
Hon stjäl dom eller letar upp dom, sen när man ska ta den ifrån henne stänger hon käkarna och vägrar ge upp den och morrar åt en. Hon stoppar dom långt in i halsen så att hon ibland sväljer dom, man tror hon bara hade en men nej nej två, var av en nu ligger i magen.
Så i måndags när jag var ute med henne och promenarade hann jag inte med och vips hade hon nått i munnen om inte en strumpa nån tappat. Då va hon så söt och högg efter mig för att jag inte skulle kunna ta den och vips hade hon svalt den. Så jag har spenderat veckan med att noga titta när hon bajsar (ett riktigt nöje förövrigt) men ingenting har hänt. Så igår morse kl 06.00 kräktes hon upp den efter fyra! dygn i magen. Det är alltid lika mysigt att bli väckt till ljudet av en hulkande hund som är på väg att spy!
Hon har blivit lite bättre när jag säger loss åt henne och hon faktiskt släpper dom. Men hon tar allt nya som gamla.
Hon kan stoppa ner nosen i en tvättkorg och dra upp en strumpa trots att dom ligger långt under lakan och kläder.


Till en mer positivt sida av Greta, hon är inne i en bättre period lydnadsmässigt. Lyssnar direkt på kommandon som hit. Hon har kommit direkt varje gång i snart två veckor! ta i trä!! tvi, tvi, tvi och ltie salt över axeln.
Idag var hon lös på morgonpromenaden och det hur bra som helt, hon var säkert lös i 15 min :) och vad gjorde hon mer? JO! hon kom på tystkommando till hit!! då var jag stolt :)
Men man får inte bli allt för kaxig, som idag var kl halv åtta på en lördagmorgon när ingen är ute och man verkligen är själv. Sen var det på ett ställe där man vågar ha henne lös utan vägar i närheten.

Ikväll ska jag på alla hjärtans dag middag med tjejerna, alla ska fixa något och ta med. Jag och Matilda står för efterrätt och det blir kladdkakemuffin med fruktsallad. Sen blir det nog melodifestivalen.

Nej åter till tentaplugg, weiiii! KRAMBanan

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hej gumman! Komer Du hem till Falun och hälsar på snart?? Kramis och pussa Greta från oss

2010-02-16 @ 11:12:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0