ja du....

I måndags var jag ute och sprang på riktigt runt munksjön för första gången och jag är riktigt stolt för det gick jätte bra.
Greta fick följa med, men hon tyckte inte att det var ett dugg kul och sprang två meter bakom matte hela vägen.
Sen var vi ute och cyklade igår, måste få upp hennes kondition. Ska nog cykla på fredag också.
Kommer nog inte ha med henne på springturer för ofta innan jag får upp farten på henne.
Jag har nämligen satt som mål att springa midnattsloppet i sommar :).
Har aldrig varit mycket för att springa, men det är ju ett av dom bästa sättet att faktiskt hålla igång.

Not till mig själv om Gretas löp.
Hon började löpa 6 månader, 1 vecka och 5 dagar efter sitt förra.
Hon kom in i höglöp efter ca 1 vecka om 3 dagar.
Slutade använda tikskydd efter ca 2 veckor då det inte riktigt var någon blödning.

Kan äntligen börja ha henne lite lös igen, idag var en riktigt bra dag. Hon var inte full i fan utan kom på kommando och får alltid belöning. Det är mycket lättare att träna henne lös i jönköping än i falun. Har inte skog på samma sätt här som hemma. Alldeles för mycket dofter som lockar i dom skogar. Men i sommar blir det att träna och träna.

Imorgon är speciell dag, dels är det andra träffen för rallylydnad. Det är faktiskt skit roligt, även om det inte är avancerad lydnand så är det viktigt kontakt och vardagslydnad för hund.
Sen har jag en otroligt lättlärd hund! Stolt matte :)

Hon ligger på golvet och surar bredvid mig just nu. Hon tycke inte om när jag sitter i köket och inte ligger på överkastet och myser med henne, för det tycker hon alltid att vi ska göra på kvällar. Kan vara för att vi nästan alltid gör det på kvällar. Sen har hon bättre koll på mig.
Hon har hittat ett nytt ställe att vila på dagar, precis på dörrmattan. Vet inte om det är för att det är svalare där eller om hon tror hon kan smita med om jag går.
Fast hon går ändå inte utanför dörren utan varsågod.

Sen imorgon är det ju mormors dag. Blir just nu bara matt av tanken. Måste skriva mycket på kandidatuppsatsen imorgon och hoppas att jag blir upptagen med tankar då.


♥ Dom här två betyder mycket i mitt liv, morfar nu bara den jag kan ringa och prata med ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0