då har tre dagar gått...

Nu har jag haft en liten Greta i två hela dygn, tre dagar...

Det går bra för oss idag har hon sovit väldigt mycket lekte en del på förmiddagen sen har hon sovit om och om igen. Men igår då sov hon knappt någonting och inte i natt heller hon låg och lekte massor men sina leksaker. Kl 01.53 var vi ut och kissa sen vakna jag vid 04.00 då var hon uppe med då sa jag det till henne att nu får du somna om och det var inga problem.

Sen idag märkts det att hon varit här och början bli lite trygg för nu början hon bli tuff och vill gå fram till främlingar och andra hundar. Så nu måste det bli lite mer koppel på och det är det värsta som finns det kliar och det känns inte som hon är fri nog. Men det är bara att hålla ut det fixar vi.

Provade lite inkallnings idag och att sitta. Hon kommer inte på en gång jag ropar behöver nog någon annan som hjälper mig. Men hon kommer och får belöning så en steg i taget.

Sen var Anders och Fredrik förbi och titta på Greta. Hon är inte alls rädd lite försiktig i början sen flyger hon på dom.
Sen var dom duktiga också sa det till dom att låta henne komma fram först och dom skötte sig galant haha :)

Maten är det si och så med. Äter inte upp hela målet halva eller 2/3. Äter bäst på morgonen. Så brukar ställe ner det hon inte åt upp någon timme senare och då åt hon mer. Sen ska hon få mat igen om någon timme.
Men tugg benen är populära så det kan vara det att hon inte är så hungrig helt enkelt. Är inte orolig är hon hungrig kommer hon äta.

Snart kommer Kalle han ska vara valpvakt imorgon när jag har föreläsning. Kommer nog gå bra men har förberett honom på att hon kommer kanske vara lite pipig. Men förhoppningsvis sover hon då. Det är på förmiddag som hon sover mest och det är mellan 10-13 som jag är borta.

puss hej!

Kommentarer
Postat av: ana-karin

hej

undrar om du har ngn mejl. Då kan vi ta kontakt via detta, Ser inte er mejl i min gästbok då de som skriver måste vara medlem för att jag skall se den :-)

Ser att de ligger lika da`nt, hahaha, grodlår

Unrdar även om Greta kliar sig mkt?

2009-01-24 @ 18:40:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0