9 dagar kvar

Idag är det bara 9 dagar kvar tills jag åker och hämtar Greta och valparna har hunnit blivit 7 veckor gamla.
Nu är det så nära och ändå för långt borta.
På något sätt måste jag ragga till mig en bil för att ens kunna hämta henne men det ska väl kunna lösas på något sätt tycker jag!?
Någonting som har blivit lite svårare är att hitta ett ställe att gå valpkurs på brukshundsklubben var helt fullbokad.
Men det måste finnas något privat man kan anmäla sig till? Frågan är bara hur man hittar det? Internet var inte till någon hjälp alls eller så måste jag lära mig var jag ska leta.

Sitter mitt i plugget med mina övnings lappar:

Likvid belopp?
Alltid två steg!
inbetalning+inbetalning*Nusf(år/perioder,ränta), steg 1
sedan steg 1/(1+r) upphöjt med antalet år/perioder

eller varför inte pensionssparande?
(in.bet.+(in.bet.*Nusf(n, r))*Slutvf(n, r)*Annf(n, r)

Ni vet inte vad ni missar! suck.

Jag hoppas verkligen jag fixar tentan orkar inte göra om den!
För på första tentan är det svars alternativ och naturligtvis till omtentan ska man själv få fram exakt rätt svar.

Ska hem till Rebecca och Maria sen och äta middag och fira Cigge.
Skönt med lite paus men måste ta med min anteckningar för att fråga vad som stämmer och vad man glömt osv.

Sedan spelar Habo sin första match idag för andra halvan av säsongen mot Örkelljunga. KICK ASS KALLE!
Hoppas dom vinner behöver varje poäng dom kan för att komma upp i serien.
Får följa matchen på Hotline sen.
Det är riktigt nervpirrande, för du ser inte match bara poängen som uppdateras. Sen blir det långa pauser och man undrar vad som har hänt, sen helt plötsligt har ett lag gjort 3 poäng och setet är avgjort.

Puss hej!

Kommentarer
Postat av: Mia

Hej matte!

Jag vill bara tala om att på fredag vid halv 9 ska jag och mina syskon till

vetrinären.Jag vet inte riktigt vad det är men min nuvarande matte har berättat

och säger att det inte är farligt.Sen säger hon att vi är för smarta,vi kan

öppna grinden i hundrummet.Vi vet allt att hon sitter och tittar på Tv,

självklart vill vi också vara där.Så vi smyger in till henne.Hon blir inte arg

utan skrattar bara och pussar på oss.Ibland är hon faktiskt lite väl pussig.Nu

ses vi snart.Puss på dig

2009-01-12 @ 15:53:11
URL: http://www.kayoba.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0